חינוך למשבר האקלים- התאמות חיוניות לגילאים השונים

יש ללמד את נושא משבר האקלים במערכות החינוך, אולם חייבת להיות התאמה גילאית, תוך תשומת לב להתאמה לגיל ולרגשות התלמידים. בגילאי הגן חשוב לאפשר לילדים לחוות חוויות חיוביות בטבע ובסביבה הקרובה, לחוות פליאה, סקרנות ושמירה. בגילאי היסודי, חשוב להכיר מערכות אקולוגיות, כיצד הן מתפקדות ואף להבין שיש פגיעה בהן על ידי האדם. בגילאים הצעירים בעיקר חשוב להדגיש על מה לא לדבר: תקציב פחמן ונקודת אל חזור צריכים להיות מחוץ לתחום. בגילאי התיכון ניתן כבר לדבר על משבר האקלים תוך הבנה של מושגים מורכבים כגון תקציב הפחמן ונקודת האל חזור, תוך חשיבה ביקורתית. אך תהליך למידה זה דורש הכלה רגשית של התלמידים. בכל שכבות הגיל, מאד חשוב לצאת לפעולות המשפיעות באופן חיובי על הסביבה הקרובה.
חגית גפן

חגית גפן

מנכ"לית ארגון 'הרשת הירוקה' העוסק בחינוך לקיימות. בעלת תואר שני בזאולוגיה ואקולוגיה. מדריכת טיולים מנוסה בטנזניה, קניה ודרום אפריקה. היתה חלק מצוות 'מלכת המדבר' שהוביל טיולי העצמה לנשים.

39,395 ש״ח מתוך 70,000 ש״ח הוצאות הכנס

נתרם עד כה:
47%

שלום,  כנס זה הופק מתוך רצון לחבר בין תודעה לפעולה, ומתוך הבנה שיש קשר ישיר בין השניים, ושאנו לא נפרדים בעולם.  
תודה עמוקה לכל דוברי ודוברות הכנס שהשתתפו בו בהתנדבות מלאה.  
מי יתן, ונרבה טוב בעולם , בברכה מיכל גורל
מפיקת הכנס

תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך:

סגירת תפריט

הקלד/י מייל ובחר/י סיסמא על מנת לקבל גישה לכל התכנים בכנס

טופס הרשמת משתמש חדש (במידה וכבר נרשמת לכנס יש לבחור בחלון זה למעלה ״משתמש קיים – התחבר לאתר״)

נתקלת בבעיה? משהו לא ברור? נשמח לעזור :)

יש למלא את הטופס הבא: